Istnieje wiele form promocji w Internecie, różniących się znacznie od siebie: reklama na innych witrynach, e-mailing, marketing lawinowy, sponsoring, uzyskiwanie ruchu z wyszukiwarek.

Reklama na innych witrynach może przybierać rożne formy, takie jak banery, przyciski (ang. button), odnośniki tekstowe, wyskakujące okienka. Istnieją także różne metody płatności, takie jak za wyświetlenia, za kliknięcie, za sprzedaż lub wymiana barterowa. Banery i przyciski to najprościej mówiąc prostokątne obrazy na stronie WWW, które są jednocześnie odnośnikiem do reklamowanej strony.

Reklama: Agencja interaktywna Bydgoszcz

Drugą nazwę stosuje się do reklam mniejszych rozmiarów. Odnośniki tekstowe to reklamy w postaci tekstu często zintegrowane z pozostałym tekstem na witrynie. Dla przykładu na końcu recenzji książki można podać odnośnik „kup ją w Amazon.com”, który będzie o wiele skuteczniejszy niż duży baner tego sklepu internetowego na górze strony. Niektóre witryny wprowadzają Internautę w błąd, stosując odnośniki tekstowe w taki sposób, że nie wiadomo, że jest to reklama. Jest to problem etyki oraz kalkulacji biznesowej: czy na dłuższą metę opłaca się wprowadzać odwiedzającego w błąd. Zwykle bowiem nie wróci on na witrynę, gdzie został oszukany. Wyskakujące okienka (ang. pop-up) to reklamy pojawiające się w nowym oknie przeglądarki, gdy oglądamy witrynę. Są próbą reakcji na malejąca skuteczność bannerów. Mają zarówno swoich gorących zwolenników, głównie wśród twórców stron, którzy chwalą ich skuteczność, jak i przeciwników, głównie pośród Internautów, którzy uważają je za bardzo irytujące i przeszkadzające w wygodnym przeglądaniu witryn. Pojawiło się nawet wiele programów, które służą do blokowania pojawiania się wyskakujących okienek, ku niezadowoleniu reklamodawców.

Marketing lawinowy to każda strategia, która zachęca jednostki do przekazywania wiadomości marketingowej innym, tworząc możliwość wykładniczego wzrostu w zasięgu i wpływie tej wiadomości . Ta metoda marketingu wspaniale nadaje się do Internetu, gdzie kilkoma kliknięciami myszy można poinformować o czymś wszystkich swoich znajomych. Jednakże opracowanie czegoś, o czym ludzie będą chętnie informować znajomych, nie jest łatwe. Może wiązać się z rozdawaniem jakiejś usługi lub produktu za darmo, nie musi to jednak być droga rzecz. Czasami wystarczy prosty pomysł. Tak było ze stroną Hotornot.com, gdzie Internauci mogą umieścić swoje zdjęcie i czekać na oceny innych. Było to coś nowego i innowacyjnego. Internauci, którzy zobaczyli zdjęcie wyjątkowo atrakcyjnej osoby na stronie, przesyłali znajomym odnośniki do niego, by również ją obejrzeli i ocenili. Przesyłali także odnośniki do swoich zdjęć. W ten sposób wieść szybko rozniosła się po Internecie i obecnie serwis miał już miliony odwiedzin. Sponsoring w Internecie jest podobny do jego tradycyjnej formy. Sponsorzy dofinansowują twórców witryny, a oni dają o tym znać Internautom, np. przez umieszczenie logo sponsora na swojej stronie. Istnieje też koncepcja artykułów sponsorowanych w gazetach internetowych, które pozwalają szerzej przedstawić firmę oraz jej ofertę. Wyszukiwarki internetowe i portale to miejsca bardzo często odwiedzane przez Internautów. Każda wyszukiwarka stosuje inne algorytmy przy znajdywaniu stron pasujących do zapytania zadanego przez szukającego. Stosując odpowiednie metody firma może jednak znaleźć się pośród pierwszych wyników zwracanych przez wyszukiwarki, kiedy Internauci wpiszą słowa kluczowe dotyczące jej działalności. To może zaowocować dużą ilością darmowego ruchu na witrynie. Istnieje cała branża gospodarki internetowej zajmująca się stosowaniem tych metod na stronach klientów, czyli tzw. optymalizacją witryn.